.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرزندانی که بلای جان پدر شده‌اند/ دردسرهای دیدار فائزه برای هاشمی
مهدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 84 و انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در ستاد انتخاباتی پدرش فعالیت می‌کرد. فعالیت‌های مهدی هاشمی قبل از سال 88 و ماجرای‌های بعد از آن موجب شد تا هاشمی تا آمدن مهدی به ایران آماج حملات مخالفان باشد.

شمال نیوز: صدار پارسی - هاشمی، یکی از سیاستمداران ویژه ایران است. کسی که روزی مورد هجمه اصلاح‌طلبان قرار داشت و امروز مورد حمله اصول‌گرایان است. بسیاری از این حمله‌ها به خاطر عملکرد او بود. روزی عالیجناب سرخپوش بود و دگر روز از انقلاب فاصله گرفته بود و در زمین دشمن بازی می‌کرد.

حمله و انتقاد به هاشمی سرفصل اصلی جریان‌های سیاسی ایران است. این حمله‌ها اما گاهی نه به خاطر عملکرد خود او بلکه به خاطر رفتار فرزندانش بوده است. هاشمی سال‌هاست به خاطر رفتار فرزندانش مورد حمله‌های شدید قرار گرفته است. گاهی حتی سخنان «عفت مرعشی» همسر آیت‌الله نیز برای هاشمی دردسر آفرین بوده است.

نمونه بارز این رفتار، حاشیه‌های چند روز اخیر فائزه دختر کوچک هاشمی رفسنجانی بوده است. دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی (زندانی بهایی که به مرخصی آمده بود) دردسرهای فراوانی برای هاشمی ایجاد کرده است. فائزه هاشمی اعلام کرده که خلافی نکرده و پشیمان نیست اما گویی خود آیت‌الله نیز از رفتار دختر خود به ستوه آمده و گفته است:« فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.» او ادامه داده است:« فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم.»

دیدار فائزه هاشمی با زندانی بهایی حتی واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی را نیز به همراه داشت. این مرجع تقلید ساکن قم در واکنش به این دیدار گفت:« شنیدیم دختر یکی از شخصیت های معروف سیاسی به دیدار دوستانه یکی از سران مجرم فرقه ضاله بهائیت رفته و در مجلسی زیر عکس یکی از سران این فرقه ضاله از او عملا تشکر کرده است. اینجانب منتظر بودم ببینم کسی اعتراض می کند یا نه؟ دیدم متأسفانه خبری نیست. تا اینکه امروز شنیدم پدر او اعتراض ملایمی کرده که جای شکرش باقی است.»

در آستانه تشکیل مجلس جدید خبرگان و انتخاب رئیس جدید، هاشمی با شدیدترین فشارها به خاطر رفتار دخترش روبرو است. همین رفتار می‌تواند هم او و هم نامزد منتسب به وی را از ریاست مجلس خبرگان دور کند. مسئله بهایی‌ها مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از روی آن عبور کرد. قطعا دیدار فائزه هاشمی تبعات فراوانی برای هاشمی رفسنجانی خواهد داشت.

هاشمی بیش از این نیز با این مسائل روبرو بوده است. سخنان فائزه هاشمی در مورد نقش زنان در دهه 70 مشکلات زیادی را برای هاشمی ایجاد کرده بود. بهمن شریف زاده از روحانیون نزدیک به احمدی نژاد و از شاگردان سابق آیت‌الله مهدوی کنی در مورد دلخوری رئیس فقید مجلس خبرگان از رفتار فائزه هاشمی می‌گوید:« آیت‌الله مهدوی مثلا با افکار باز آقای رفسنجانی مثل مباحث مربوط به دختر ایشان خیلی مخالف بودند، حتی مخالفت هایشان درباره دخترشان را ابراز هم کرده بودند.»

در کنار این مسائل اظهارات جنجالی او در انتخابات سال 88 و بعد از آن بازداشت وی، از فائزه یک شخصیت خاص در خاندان هاشمی رفسنجانی ساخته است. فرزندی که همیشه برای پدر دردسر ایجاد کرده است.

مهدی دیگر فرزند جنجالی هاشمی رفسنجانی، بعد از انتخابات سال 88 تبدیل به یکی از جنجالی ترین چهره ایران بعد از معترضین به انتخابات و محمود احمدی نژاد بود. مهدی که بعد از انتخابات 88 به بهانه تحصیل از ایران خارج شده و در لندن به سر می برد اما با افزایش فشارها و تشکیل دادگاه، او در تاریخ دوم مهر 1391 به ایران بازگشت. در فرودگاه مورد استقبال محسن، یاسر و فاطمه هاشمی قرار گرفت. همچنین نماینده دادستانی تهران نیز با حضور در فرودگاه، اقدام به ابلاغ احضاریه به حضور در دادستانی تهران به او کرد.

پس از برگزاری 28 جلسه دادگاه، حکم او سرانجام در 21 خرداد ماه 1394 اعلام شد. حکم او به نقل از خبرگزاری فارس به این شرح است: «بر اساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، نامبرده متهم به اخذ رشوه و اختلاس 600 میلیون تومانی بود که بر اساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیونی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

مهدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 84 و انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در ستاد انتخاباتی پدرش فعالیت می‌کرد. فعالیت‌های مهدی هاشمی قبل از سال 88 و ماجرای‌های بعد از آن موجب شد تا هاشمی تا آمدن مهدی به ایران آماج حملات مخالفان باشد.

آیت‌الله بعد از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش همیشه به خاطر فرزندانش آماج حملات گوناگون قرار گرفته است و به نظر می‌رسد دردسرهای بچه‌ها برای هاشمی پایانی ندارد و او همچنان باید پاسخگوی عملکرد فرزندان خود باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.